söndag 29 mars 2009

Edsel Citation -58

Robinson

I går kväll gjorde Larsson ett seriöst försök att titta på "Robinson" som denna säsong passande nog går på en tv-kanal som ingår i Larssons utbud.

Klarade av nästan hela programmet men fylldes av vämjelse! - vad är detta för något? Då menar jag inte själva förnedringskonceptet - det är ju frivilligt att delta eller titta - utan klippningen och kamerarbetet.

Varför i all sin dar dessa ständiga klipp på en eller två sekunder? Varför läggs det in "störningar" i bilden (streck och "blinkningar")? Varför i all sin dar dessa snabba kameraåkningar? - som nu för tiden iofs finns i de flesta program typ Melodifestivalen och andra sk underhållningsprogram. Larsson mår fysiskt illa av detta - man håller ju på att få EP-anfall på kuppen!

Kan det vara så att programmet i sig är så dåligt så det måste maskeras med olika trix?

Sedan dessa ständiga reklamavbrott! Den oinvigde frestas kanske tro att Larsson gillar reklam men så är inte fallet med denna korvstoppningsreklam - dvs att man stoppas full utan att be om det är av ondå... dessutom för produkter och tjänster som till 99% är helt ointressant... det är en jäkla skillnad att läsa i en tidning från tex 1961 med lågmäld reklam för intressanta produkter - gillar man inte reklamen så bläddrar man bara vidare - än dagens tvreklam. Detta med tvreklam måste vara Guds straff till oss människor?

Jag må vara konservativ och gammaldags men så här var det inte på Hylands tid - då stod kameran still och objekten rörde sig och producenten bemödade sig att få en så bra bild och utsändning som möjligt. Stod det en flaska Ramlösa på bordet var etiketten vänd från kameran...

Jag är naturligtvis pinsamt medveten om att utan reklam hade vi på gott och ont inget TV4 mfl. Men varför inte reklam före och efter programmet eller möjligen ett avbrott mitt i programmet så man kunde gå på toa eller något? Som det är nu blir folk bara förbannade på både TV4 och produkterna.

Och som sagt - varför denna irriterande musikvideostil på programmet?

(Jag avser att återkomma med ett inlägg om modern reklam)