torsdag 26 januari 2017

Service Parts Indentification 15 januari 2017

Under bakluckan finns en viktig dekal. Där står alla option/utrustning som bilen var utrustad med som ny. Med hjälp av vin-decoder och div. listor på Internet kan man få fram det mesta av denna utrustning.
 

















Så här ser det ut på denna Caprice: VIN 1G1BN53E2NR124703

1 US Built

G General Motors

1 Chevrolet

BN Caprice Classic

5 Four-door Sedan

3 Active (manual) belts W/driver inflatable restraint system

E L03 5,0L V8 TBI

2 Check Digit

N 1992

R Arlington Texas

124703 Löpnummer

Läs mer här:

T-T

Allers, 1938.

Värmskogs kyrka

Reprisinlägg från 2012.

Kyrkor tack och lov, är ofta -  i alla fall exteriört -  lik sig år efter år. Så även Värmskogs kyrka som är sig lik efter snart 60 år som är så långt som Larsson med lite god vilja och lite till kan minnas.


Anslutande vägar, vägbelysning och vägskyltar är förändrade till nästan oikännlighet. Finns väl lagar som reglerar hur man får och inte får, ändra kyrkor. En lag som bort tillämpats på mycket mera om Larsson fått bestämma. Tänk så mycket fint som byggts om eller helt enkelt rivits ner och ersatts med fulheter som tex alla Domusbyggnader och hyreshus eller fula breda trottoarer som nätt och jämt är gångbara. En del hemskheter blev bara förslag som väl var - i vår lilla stad föreslogs det på fullt allvar för fyrtio, femtio år sedan att man skulle dra en väg rakt igenom vår vackra stadspark!

Nu kom Larsson i sin upprördhet kanske lite från ämnet... Värmskogs kyrka gällde det i detta inlägg och inget annat.

Den nuvarande kyrkan i Värmskog uppfördes 1760-62, och hade två föregångare belägna strax söder om kyrkan. De båda äldre kyrkornas grunder är delvis bevarade. Kyrkan eldhärjades 1799, men återuppfördes under ledning av John Westman.


Värmskogs kyrka ca 1955.
Värmskogs kyrka i dag (eller i alla fall 2010).